מי מפחד מצבע? שילובים שעובדים

מי מפחד מצבע? שילובים שעובדים

מכניסים צבע הביתה

מטבע הדברים, לא כל מה שעובד בארון הבגדים שלנו – או על גבי הציפורניים, יעבוד לנו ברמת עיצוב הבית: עיצוב הבית שלנו מתייחס לשטחים גדולים באופן משמעותי, עליו להתאים לנו גם בחורף, והוא נדרש לעמוד במבחן הזמן, ולכן הקריטריונים שלנו לעיצובו כוללים גם חמימות ביתית, רוגע והרמוניה.

כללי האצבע לעיצוב בצבע

1. מילת המפתח: מינון
אם תשאלו את דנה שקד, בעלת סטודיו לעיצוב פנים, הרי שעבודה נכונה עם צבע היא חלק מהותי בכל עיצוב. "בדרך כלל אנחנו הולכים על גוונים מרכזיים לפי החלוקה של 60/30/10" מסבירה שקד "כאשר גוון אחד ישלוט בשישים אחוז מהפרויקט, גוון דומיננטי יותר בשלושים האחוזים הנוספים, והעשרה הנותרים יתבטאו באקססוריז, ריהוט משלים, טקסטיל וטקסטורות שונות". שקד ממליצה לבחור גוון נעים ורגוע לריצוף ולקירות, שיהווה מצע הרמוני לשימוש העדין יותר בצבעים שהנוכחות שלהם מורגשת או דרמטית יותר. "מצאתי שהאפורים הבהירים עושים עבודה מצוינת כבסיס שקט ונעים, ומעניקים תחושת ניקיון וחידוש גם לבתים ישנים".

ללקוחות שחוששים מ"אפרוריות יתר" מסבירה שקד שתפקידו של הבסיס האפור להשתלב בטבעיות נינוחה ובלתי מורגשת במרחב. אם תרצו – האפור הוא הבמה, הפריימר שנבלע ברקע ומאפשר לצלליות, לסומק ולאודם לבלוט בחלל.
למגוון דגמים של ספות שהן בסיס מצוין לעיצוב בצבע

מעצבים טל שקד וגדי יוסף
מעצבת ליאת זליג

2. מותר לצייר על הקירות!
"לא לפחד לעבוד עם צבע על קירות הבית" אומרת נירית פרידמן, בעלת סטודיו לתכנון ועיצוב פנים במרכז. "אם עד לפני מספר שנים הנטייה בארץ הייתה לדבוק בגווני הלבן השונים לצביעת קירות, היום יותר ויותר אנשים מעזים לבטא צבעוניות גם באמצעות צביעת קירות הבית". החשש משימוש בצבע מיוחד או דרמטי לצביעת קירות נובע בדרך כלל מהפחד שתוצאה הסופית לא תמצא חן בעיני בעלי הבית, או תימאס תוך זמן קצר, ולמי יש כוח (או תקציב) לעצב מחדש את הבית כל שנתיים?

"בדרך כלל מדובר בקיר אחד, שאותו אנחנו צובעים בצבע עמוק יותר ובעל נוכחות" מסבירה דנה שקד. ללקוחות הססנים היא מבטיחה לצבוע את הקיר מחדש בצבע רגוע יותר, אם התוצאה הסופית לא תמצא חן בעיניהם. "בסופו של דבר זה אף פעם לא נחוץ" מציינת שקד בחיוך ומוסיפה כי "צביעת קיר אולי מרגישה כמו התחייבות גדולה, אבל מדובר במחסום פסיכולוגי בלבד, בעוד שבפועל, מדובר באחד האמצעים המהירים והזולים לייצר שינוי עיצובי משמעותי ולייחד את החלל נשוא העיצוב".

ובאמת, צביעת קיר בגובה סטנדרטי ובאורך 7 מטרים תעלה בין 180 ל – 1000 ₪ כתלות בסוג הצבע, ובאופן הצביעה (עצמית או באמצעות איש מקצוע), כך שלמרות תחושת המחויבות, מדובר באלמנט עיצובי שנוכל להרשות לעצמנו לשנות גם אם חלפו רק שנתיים.

טיפ הבית: תמיד להתחיל עם דוגמה. אפשר לצבוע על חלק קטן של הקיר, או לבקש מחברות הצבעים לקבל דוגמאות לצבעים שאתם מבקשים לעשות בהם שימוש.

מעצבת דנה שקד
מעצבת דנה שקד
מעצבת דנה שקד

3. כהה זה גם … צבע
תחזיקו חזק כי אנחנו עומדים לנתץ פה מיתוס: צביעת קיר בצבע כהה לא מקטינה את החלל, אלא מייצרת תחושה של עומק והעצמת פרספקטיבה. "ספה אפורה על רקע קיר באפור עמוק יותר היא אמירה בפני עצמה. אנחנו משתמשים בניגוד שבקיר על מנת ליצור הפתעה בתוך תפישת החלל" מסבירה פרידמן. "אל תחששו לצבוע את התקרה בצבע כהה" מאתגרת שקד את הנטייה שלנו, "בניגוד לתפישה הרווחת, צביעת התקרה באפור כהה, או בשחור, מאפשרת לעין להתעלם ממנה כמעט לגמרי ויוצרת חללים שמרגישים גבוהים יותר. וחשוב לא פחות: היא מקנה ייחודיות מעוצבת בן רגע, מבלי ליצור עומס בהתנהלות בחלל".

4. עץ בעיצוב הבית הוא כמו בד הג'ינס בעיצוב אופנה:
מתאים תמיד, משתלב עם כל צבע, ומקנה תחושת חמימות ביתית. "גם כשמדובר בעיצוב מודרני," מוסיפה פרידמן "נכון לשלב עץ במידה. עיצוב מודרני הוא סגנון מסוים שבא לידי ביטוי בקווים נקיים, בחומרים, בטקסטורות וגם בבחירת צבעים. אבל "מודרני" לא אומר בהכרח קר, בטח לא בחלל ביתי, שבראש ובראשונה צריך להרגיש נעים. ניתן לשמור על הקו המודרני, ולהוסיף חמימות באמצעות שילוב של עץ, טקסטיל, או עציצים, שיספקו את המגע הביתי".
שולחנות האוכל שלנו תוכננו כדי להיות פינה חמה בבית

5. נגיעה של צבע
לכל אחד מאתנו העדפות צבע מסוימות, אבל קיימת הסכמה אחת גורפת: חיים ללא צבע היו חיים משעממים ותפלים בהרבה. זה לא אומר שהבית שלנו חייב להיות קליידוסקופ צבעוני, אבל נגיעות של צבע, גם אם קלות, מפיחות חיים בכל חלל, מכניסות עניין, עומק ועליזות. גם אם אתם מעדיפים עיצוב רגוע, סולידי והרמוני, אנחנו ממליצים לאמץ לפחות פריט צבעוני אחד, שישבור מעט את ההרמוניה, יכניס עניין בחלל המעוצב ומעל לכל – ישדרג את העיצוב מ'מושלם' אך מונוטוני, לכזה שנושא את חתימת הטעם שלכם, והופך "חלל מעוצב" – לבית."כשההתאמה מושלמת נוצר אפקט 'מוזיאוני', קר וחסר אישיות". מסבירה פרידמן. אז גם אם אתם בוחרים גוונים שמשתלבים בצורה נפלאה והרמונית, דאגו להוסיף גוון אחד שיקפיץ את החלל. "תמיד צריך משהו שישבור את השלמות העיצובית ויצור 'קריסה' שתהפוך את מערכת הסלון שרכשתם מ'מוזיאונית' לאישית, ותייחד את המרחב".
כורסאות בחרדל או טורקיז שמקפיצות כל חלל

6. חיבור קוהרנטי בין חללי הבית

עיצוב חללים ביתיים מתבסס על הרמוניה, המושגת באמצעות בחירת צבע מאוזנת, שמחברת באופן קוהרנטי את כל חלקי הבית, ובד בבד מאפיינת כל חדר כסביבה ייחודית, מסבירה שקד. "בחללים המחוברים חייב להיות קישור כלשהו", מוסיפה פרידמן. "אם באמצעות עומק, או רוויה של צבע" – שבתרגום מעיצובית מדוברת, אומר בעצם שצבע שמופיע בחלל אחד יבוא לידי ביטוי גם בחלל משיק, אף אם בעומק אחר – קצת יותר בהיר או קצת יותר כהה, בטקסטורה אחרת או כאלמנט עיצובי נפרד – שמיכה, שטיח, אגרטל או כרית. "מובן שככל שעוברים לחללים פרטיים יותר ניתן לשנות קצת, גם בצבעוניות, מהעיצוב בחללים הציבוריים ולהוסיף ניואנסים אישיים תוך שמירה על המכנה המשותף של הבית" מסכמת פרידמן.

מעצבת נירית פרידמן
מעצבת נירית פרידמן

את האפור הבהיר שמופיע בחלל המגורים על גבי הווילונות, ומשטח שולחן הקפה מדגם ROUNDS נפגוש על קירות חדר העבודה; הגוון הכחול של הכרית ושל כורסת GRACE, יופיע בגוון מעט יותר בהיר על גבי שולחן הצד בחדר העבודה ודוגמת הטקסטיל הגיאומטרית של כורסת חדר העבודה מתכתבת עם כרית באותה דוגמה שמקשטת את ספת הסלון I  עיצוב חלל: נירית פרידמן

בלוגים אחרים

עכשיו, גם רהיטי האיכות של Simply-Wood לרכישה אונליין

"רצינו לאפשר ללקוחות שלנו את הנוחות של רכישת רהיטים מהבית" ישראלים רבים מכירים שנים רבות את רהיטי העץ האיכותיים של חברת Simply-Wood  המתאפיינים בעיצוב נורדי הרמוני, ...

המשיכו לקרא

הגוזלים עזבו, ההורים שדרגו את הקן

הצצה לבית משנות ה 80 שהפך לווילה יפיפייה עם יחידת אירוח מטריפה הגוזלים עזבו את הקן, ובני הזוג מאזור השרון החליטו לשדרג את הבית שנבנה בשנות השמונים, ...

המשיכו לקרא

S i m p l y   L o a d i n g . . .