הגוזלים עזבו, ההורים שדרגו את הקן

הגוזלים עזבו, ההורים שדרגו את הקן

הגוזלים עזבו את הקן, ובני הזוג מאזור השרון החליטו לשדרג את הבית שנבנה בשנות השמונים, ולהתאימו לצרכי הגיל השלישי. השיפוץ נמשך 4 חודשים ולאחר מכן הם חזרו לבית מרווח, חמים ואלגנטי המאפשר נגישות מלאה ואירוח מפנק של הילדים והנכדים

לכל סוף יש התחלה: לפני 42 שנה, אי שם בתחילת שנות ה-80, בנו בני זוג צעירים בשנות ה-20 לחייהם את ביתם בשרון בתשומת לב והקפדה רבה. הבית, המשתרע על פני 110 מ"ר, תוכנן בסגנון ספרדי עם קשתות וקימורים, וכלל חצר רחבת ידיים ובה מחסן קטן. בני הזוג גידלו בבית שלושה ילדים, "לתפארת מדינת ישראל". השנים חלפו, הילדים בגרו וכל אחד מהם עזב את הקן החמים בתורו.

בני הזוג, המצויים בשנות ה-70 של חייהם, החליטו שהגיע הזמן להתאים את הבית לצרכים החדשים שלהם ושל צאצאיהם, ויצאו ל"הרפתקה" – שיפוץ שארך כארבעה חודשים. בסוף התהליך הבית שינה את פניו, זאת מבלי לגעת במעטפת, בקימורים ובקווים האלכסוניים, והפך לווילה ים-תיכונית מודרנית ונגישה, הכוללת סוויטת הורים ענקית, חדר מקלחת רחב ידיים ודלתות עם פתחים רחבים, ואפילו מקום חנייה מסודר לרכבים חשמליים. 

ומה לגבי ה"גוזלים"? הם, מסתבר, נהנים לא פחות מהשיפוץ, שלקח גם את צרכיהם בחשבון, ונהנים לפקוד את הקן הישן-חדש מתי שרק אפשר.

הצצה מהגינה אל הסלון ופינת האוכל

נגישות לפני הכל: על חשיבותו של מפלס אחיד

הבית הקטן יחסית שוכן בתוך מגרש גדול בשטח 750 מ"ר ומוקף במדשאות ובוסתן עצי פרי ונוי המספק עבודה והנאה לכל הגילאים. הקו המנחה בתכנון היה ליישר את מפלסי הבית הקודמים למפלס אחיד, לאחד חללים, להרחיב פתחים ולאפשר נגישות מלאה לתנועה בגיל השלישי. 

לשם כך אוחדו המטבח החדש וחדר האוכל לחלל מזמין גדול (לאחר שהוסרו המזווה, קירות ומעקות מפרידים). הזוג ויתר על אי-בר מודרני לטובת חדר אוכל מרווח ונגיש עם שולחן עץ מסיבי וכיסאות של SIMPLY-WOOD, השולחן נפתח למידות ענק ומספק מקום לכל הנכדים החדשים שהצטרפו ויצטרפו למשפחה.

ריצוף הבית הישן (טראצו אמיתי שנשמר להפליא) נעקר למגינת לבם של הדיירים, זאת לטובת מערכת חימום תת-ריצפתי חשמלית (SAPO-DOMOTECK). הבית רוצף במרצפות פורצלן 100X100 מחוספסות קמעה (דרגה 10), בגימור דמוי אבן חלילה טבעית. השטיחים בבית נרכשו בצמר שטיחים.

בחלל המגורים הריהוט כולל ספה ארוכה, זוג כורסאות, מזנון ושולחן סלון (מתוצרת SIMPLY-WOOD), המתרומם לגובה עבודה מול מסך OLED ענקי. חלל חדר המגורים נשאר בגודלו המקורי המרווח ופתחי הבית, החלונות והתריסים, כולל הוויטרינה המובילה לגינה המטופחת, הוחלפו באלומיניום בלגי עם זכוכיות טריפלקס לבידוד והשקטת רעשים (מתוצרת קליל)

פרגולת העץ הענקית הישנה שנרקבה (50 מ"ר) הוחלפה לפרגולת אלומיניום (קשתות) הכוללת תאורת לד מובנית ושופעת ושני מאווררים שקטים בגימור עץ אגוז (STORMA). כל תאורת הגינה והבית הוחלפה לתאורת לד חסכונית בגוון חם (EUROLUX) ובקדמת הבית הותקנה עמדת טעינה לרכבים חשמליים.

חדרי השינה הקומפקטיים הפכו לסוויטת הורים מפנקת

שני חדרי שינה, ששימשו את הילדים בזמנו, אוחדו לטובת סוויטת הורים מרווחת, הכוללת חדר ארונות דו צדדי וגבוה עם תאורת לד פנימית ודלתות זכוכית בגוון מנטה ( HARDOOR). חדר האמבט הורחב על חשבון חדר אמבט הילדים הישן, וזכה למקלחון רחב ידיים, אסלה, בידה וזוג כיורים המונחים על משטח אבן פורצלן בגוון מנטה (LAMINAM).

סוויטת השינה כוללת חדר ארונות מרווח
טובים השניים מן האחד בחדר האמבט

פינוקים לנכדים וחדר עבודה לסבתא

גם הנכדים לא הוזנחו במהלך השיפוץ: חדר הילדים הורחב וחודש לטובתם, והוא כולל כעת גם ספרייה ביתית, ספה הנפתחת למיטה מפנקת וטלוויזיה חכמה (לחרדת הוריהם). בחדר נמצאת גם פינת עבודה ביתית לסבתא הפעילה. בנוסף, זכו הנכדים לחדר מקלחת ושירותים משלהם. חדר גלריה עילי עם מדרגות עץ תלולות ומסתוריות ששימש לאירוח בעבר הפך לבויידם נגיש אך עם אופצית אירוח נוספת.

הצד של הנכדים בחדר האירוח, הספה נפתחת למיטה זוגית

ממחסן ליחידת דיור מפנקת: קן לציפור (או ל-AIRBNB) בין העצים

כל שיפוץ הוא מסע, ובכל מסע מגלים דברים מפתיעים. כך היה גם במקרה של יחידת הדיור השוכנת בחצר, אליה עברו בני הזוג בארבעת חודשי השיפוץ. היחידה, בשטח 32 מ"ר, שימשה בתחילה כמחסן, והוסבה עם השנים לטובת יחידת דיור עבור ילדיהם המתבגרים (כל אחד בתורו) שחיפשו לעצמם "חדר משלהם". 

למרות השטח המיניאטורי לאחר תכנון, חלוקה מחדש ועיצוב מדוקדק, הפכה היחידה לבית לכל דבר. עם סלון מרכזי שמתאים לאירוח, מטבח מרווח, וסוויטת שינה מפנקת עם ארון הזזה וחדר רחצה צמוד. המטבח האיטלקי בן ה-20 הועבר מהבית וחודש, והתוצאה היא מטבח חדש, מעוצב ופונקציונאלי, בעלות נמוכה. שולחן האוכל הנפתח מוקם בחלל המרכזי, מה שמאפשר לארח משתתפים נוספים.

גם הסלון זכה להתייחסות מיוחדת. סלון מבולגן הוא פריבילגיה בלתי אפשרית בדירה קטנה, משום שהוא מקטין משמעותית את תחושת המרחב. לכן בעיצוב החלל המרכזי של יחידת הדיור שולבו רהיטים קומפקטיים ופונקציונליים ברוח ההשראה הנורדית (הכל מבית SIMPLY-WOOD), החל מספה מינימליסטית ונוחה שנפתחת למיטה כאשר מגיעים אורחים.

במבט אחד מטבח, סלון, פינת אוכל וחדר רחצה
ספה נפתחת ביחידת האירוח, מבט לגינה

ובחדר שינה שופע אור. המיטה הזוגית שנבחרה כוללת ראש מרופד ומפנק וארגז מצעים שמספק פתרון אחסון אלגנטי. לצד המיטה שולבו זוג שידות לילה בסטייל נורדי (SIMPLY-WOOD)

הצצה לחדר השינה הכולל ארון, SMART TV ומזגן

היחידה לא מושכרת ומשמשת כיחידת אירוח לאורחי המשפחה המגיעים מחו"ל, אך ללא ספק יכולה לשמש כדירונת לדוגמא לצרכי תיור ו-AIRBNB.
עם סיום שיפוץ ביתם נוכחו בעלי הבית שמספיקים 32 מ"ר לזוגיות נהדרת. "הופתענו בעצמנו עד כמה היה לנו כיף להתגורר בשטח כה קטן, ואפילו התקשנו לעזוב אותה ולחזור לבית המרווח והמשופץ שפרגנו לעצמנו", ואל
תשאלו אותם כמה זה עלה.

בלוגים אחרים

עכשיו, גם רהיטי האיכות של Simply-Wood לרכישה אונליין

"רצינו לאפשר ללקוחות שלנו את הנוחות של רכישת רהיטים מהבית" ישראלים רבים מכירים שנים רבות את רהיטי העץ האיכותיים של חברת Simply-Wood  המתאפיינים בעיצוב נורדי הרמוני, ...

המשיכו לקרא

איך בוחרים את פינת האוכל המושלמת?

אם נרצה לצלם תמונה שתבהיר יותר מכל איך נראים חיי המשפחה בישראל, נצלם ארוחה משפחתית ...

המשיכו לקרא

S i m p l y   L o a d i n g . . .